tisdag 17 december 2013

Gran...nt

Sötaste vill ha en gran. Jag säger nej. De barrar, vi har inte plats och en gran är till för att lägga julklappar under. Vi ska fira hos mina päron. Alltså kommer julklapparna vara där. Å jag vill inte ha en gran som räcker lång näsa och skrattar "haha, här finns inga paket"!
Sen sa jag kanske. Om hon hämtar den i skogen själv. Vi har ju trots allt en skog att hämta gran i. Som det ska vara. Aldrig att jag skulle KÖPA en gran.
Slutligen hintade jag till pappa att om han skulle hitta en liten gran som är fin blir vi glada att få den. Så det kanske blir gran trots allt... Och hela tiden jag har protesterat har jag ändå tillverkat en det ena än det andra man kan hänga i en gran. För julgranspynt tycker jag om =D
Idag blev det de här:

Gjorda på samma sätt som hänget till ljuslyktan av konservburk. Böjde bara till medtalltråden så det blev en ögla att knyta ett band i. 

En disktrasa till blev färdig också:

Den ska bli julklapp men hängena behåller jag själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)