onsdag 11 december 2013

Hallon!

Ikväll spenderades hemma hos Bästa Bohemen. Att göra julgodis är kul och man vill ju ha lite olika sorter. Men man behöver ju inte en hel sats av varje sort! Inte precis så att man under jul behöver oroa sig för att det är brist på godis. Så det bästa är att samlas och göra godis tillsammans. Sen delar man upp det mellan sig. Jag kom hem med tre olika sorters tryffel.

Längst upp är med mörk choklad och Tyrkisk peppar. Hoppas jag Sötaste tycker om. Framme till vänster är mörk finchoklad och hallon. Inte så mycket hallonsmak, men god tryffel. Till höger är experiment med hallon och vit choklad istället. Vet inte va som gick snett för den blev alldeles lös. Men attans god! Så får äta dem med sked i värsta fall :P 

Jag har glömt lägga upp bild på en disktrasa jag stickade klart i måndags. 

Den är fint mönstrad på ena sidan och full av knottror på andra. Jag hittade mönstret på hildursbarnbarn.se. Många kommentarer om hur bra den är. Men mitt kontrollbehov säger mig att jag nig ska testa den först innan jag bestämmer mig för att sticka fler till julklappar. Hoppas den är bra för jag tycker den blev fin. Och så attans kul att ha stickat sin egen disktrasa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)