fredag 27 december 2013

Hitta rätt

När jag var lite kretsade helger och semester kring kartor och kompasser eftersom pappa, jag och min kära syster sprang orientering. Jag tröttnade nångång i tonåren men syster gick och gifte sig med en annan orienterare. Så gick det som det gick. Tre indoktrinerade syskonbarn och allt kretsar kring träning och tävling =) Hon bor med sin familj alldeles för långt här hemifrån så jag tänkte att årets julklapp skulle påminna henne lite om Lonelyfield.

Jag köpte ett paket med glasunderlägg på second hand. De var så fula att till och med den som fått dem nån gång på 80-talet ogillade dem. Förpackningen var fortfarande inplastade. För säkerhets skull sandpapprade jag dem.

Sen klippte jag ut bitar av orienteringskartor här från omgivningen. Lite svårt att få till exakt passform, men blev bra nog. Limmade fast dem på glasunderläggen.

Ett lager lim ovanpå som lack och de blev som jag tänk mig.

Mycket snyggare nu. Och helt klart personliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)