onsdag 18 december 2013

Inspirerad

Jag vill inte riktigt ge upp hoppet om att få pyssla på jobbet. Men jag har de mest pyssel-o-intresserade fritidsbarnen man kan tänka sig. Med jämna mellanrum drar jag igång en ny idé som de kanske, kanske vill haka på. Men inte idag heller. Fick pyssla själv igen. Inspirerad av Tyg och otyg  dök jag ner i boken med tapetprover jag tagit med till jobbet. Blev en presentpåse och några askar.

Finns flera passande tapeter kvar. Får väl låna in barn från en annan avdelning...

Sen väl hemma satte jag mig och härmade hemgjord.blogspot.se, inlägg om tags från 7 december. När jag först såg dem trodde jag att de var utklippta från LP-fodral. Men det var kollage av diverse julpapper. Jag gjorde mina utefter vad jag först trodde. Köpte två LPskivor på second hand.

Klippte upp dem och skar till bitar 5x8 cm. Gjorde hälften spetsiga och hälften bara rektangulära. Hål, snöre och stämplade God Jul på baksidan. 
Gillar 70-talsfärgerna.
Av skivorna som var i blev det två skålar.

Har velat göra sånna ett bra tag. Svårt att få till vecken bra. Tänkte att de skulle bli fler. Men nöjd ändå. Passar med 50-talet här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)