söndag 8 december 2013

Julklapp till mig själv =)

Vi slirade ut i julhandeln med modd upp till både anklar och navkapslarna. Typisk göteborgsk vinter. Bara att njuta eller längta till våren... Tanken var att få tag på de där sista julklapparna. Men idéerna var slut och garnbutikerna stängda. Istället blev det en julklapp till mig själv! En sax att klippa i plåt:

Sjävklart invigdes den med en gång vi kom hem. Ett par hängen till den obefintliga julgranen blev det.

En plåtburk det varit tomatkross i klipptes upp. Fick ta till den något större plåtsaxen till att klippa över de tjockare kanterna. Men sen klippte jag till två hjärtan och två ovaler med min nya sax. Satte ihop dem med ståltråd och sen ett snöre för upphängning. Hålen gjorde jag med hammare och spik.

Sen blev det två hängen pimpade med pärlor. Kanske kan funka som fågelskrämmor till sommaren?

Sötaste gjorde i ordning en julklapp till en kompis som gärna vill komma iväg till London i vår. Vi stoppade även i de pund vi hittade liggande här hemma.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad glad jag blev att du har börjat följa min blogg. Jag kommer att lägga in din sen när jag sätter mig vid datorn. ( skriver nu på iphaden ). Vilken smidig plåtsax du har köpt hemför med den jag köpte. Bra med tips på hur jag skall göra hål i mina hjärtan som jag gjorde av majs konservburkar.

    SvaraRadera
  2. Saxen är köpt på Clas Olssons köksavdelning. Står inget på den om att den kan klippa i plåt, men den fungerade kanon till det. Jag ska försöka hitta en rund spik att slå hål med nästa gång. De jag hade var vanliga som är fyrkantiga. Och då blev hålen såklart fyrkantiga...

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)