måndag 2 december 2013

Nedräkning

När jag var liten hade vi alltid ett datumljus under advent. Det satt i en hiskligt ful ljusstake gjord av tre pinjekottar. Det var bibliotekariens extrajobb att göra gravkransar varje höst. Och av pyntet som blev över gjorde han ljusstakar. Trots all tradition och förväntan sa jag, utan att ångra mig, nej till att ta hand om ljusstaken för några år sen när mamma rensade i skåpen. Istället blev den fjärrvärme.
I år ville jag ta tillbaka traditionen med ljuset. Köpte ett på Maxi. Som blev kvar på Maxi... Attans. Sötaste räddade situationen när hon ramlade förbi Granit idag. Och det här är fasen så mycket snyggare! Precis som den här ljusstaken. Men notera, till barndomens ära finns där en kotte =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)