tisdag 31 december 2013

Önskningar

Nyårslöften funkar inte för mig. De blir snabbt krav och krav och måsten och ska blir jag snabbt ett stort NEJ till. Därför brukar jag istället göra en önskelista varje nyår. För det där med nytt år gör ju att man oundvikligen börjar planera för ett nytt, bättre liv. Här är årets pysselönskelita:

1. I somras var vi på Medeltidsveckan på Gotland. Fantastiskt roligt! Jag köpte med mig brickor att väva brickband på marknaden. Sen dess har de legat i en låda. Så jag önskar att jag snart plockar fram dem, köper lämpligt garn och sätter igång. Det såg attans roligt ut på instruktionen jag hittade på nätet! Lagom klurigt =)


2. Den här bloggen är ju rätt nystartad. Men läsning av andra bloggar har jag hållt på med ett bra tag. Och andra är med i sånna där utmaningar och projekt. Det vill jag också! Som t.ex. Härmapan. Passar mig för härmas är jag bra på. Helt egna idéer är det svårare med.


3. Jag planerar att dra igång en pysseljunta. Ett gäng kreativa människor som träffas en gång i månaden runt ett eller flera pyssel. Jag har frågat runt lite och hittat en drös intresserade. Så inför nästa år önskar jag att de blir av återkommande.

4. Jag har inga planer på att någonsin bli självförsörjande på min hobby. Men det vore ju så koolt om nån ville köpa nått av mina alster! För det finns en gräns på hur mycket jag kan behålla själv eller ge bort till nära och kära. Att sälja saker skulle sprida det jag pysslar och det skulle jag bli attans stolt över. Jag önskar att hitta en form för försäljning av pyssel.

5. Jag önskar att jag ska bli bättre på Återbruk och Upcycling. Att se möjligheten i det som annars bara blir skräp. Konsumtionssamhället kan få mig att få lite Ågren i magen. Så att ge saker en ny chans blir jag så glad av.

6. Slutligen hoppas jag att få fler läsare till min blogg!

Om ett år får vi se hur det gått  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)