fredag 27 december 2013

Pilligt

Jag gjorde kylskåpsmagneter av kapsyler med fritidsbarnen förra året. Sen har jag klurar på hur man kan utveckla idén ytterligare.
Jag använde kapsyler, en tidning att klippa i, magneter, lim och glitter.
Magneterna är reklammagneter jag fått nångång. Gick utmärkt att klippa i till lagom stora bitar.
Ur tidningen klippte jag fina mönster till bakgrunden. Lättast är att använda kapsylen som mall.

Limmade fast den i botten på kapsylen. Sen letade jag även upp passande ord i tidningen. 

Dekorerade insidan av kanten med glitterlim. Önskar jg hade fler kapsyler hemma så jag kunde göra fler! Attans o-tajmat att slänga metallåtervinningen just i dag...

Idén kommer från den här underbara boken:


Fantastiska personer med HELT rätt inställning till pyssel =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)