måndag 2 december 2013

Stickorna går varma

Den här hösten har stickor och garn haft stor inverkan på mitt liv. Det började med ett par vantar som var trasiga. Ett par underbara torgvantar med huva för både tumme och de andra fingrarna. Perfekta när kylan började göra händerna stela. Huva av och motoriken är perfekt utan att gå med bara händer. Huva på och även topparna var varma. Köpta i La Paz i Bolivia så att köpa nya låg lite väl långt bort... Så hittade jag mönster på Järbo garn, Torgvantar med huva. Det blev ett par vinröda. Och ett par grå och ett par vinröda och grå.
Sen behövde jag en mössa också. Och det behövde Sötaste med. Vilket ledde till att hennes mamma önskade sig en i födelsedagspresent. Min är stickad efter ett mönster till strukturstickad mössa på Drops.

Efter att även ha försett mig med en halsduk, eget påhitt som jag sydde ihop, började lusten tryta.

Men några projekt till är på gång. Trots allt jul snart =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)