tisdag 14 januari 2014

Behöver lite äggstra hjälp

Harreligen vad mycket det är ägg i! Idag fick jag veta att jobbet ska bli äggfritt. Och då alltså INGET ägg. Bamba får lära om och tänka nytt. Vilket nog är det lätta i det. Mat är ju deras jobb och de är fantastiskt duktiga. Och att vi på fritids inte får baka med ägg i känns inte som så besvärligt. Finns ju massor av helt vanliga recept utan ägg.
Sen kom vi till det där med att tänka själv. Matlådan, Tisdagsfikat och personalfesterna. Harreligen... Kommer ta ett tag att komma in i rätt tänk.
Tillsist blev det till att rensa på fritids. Ägg kommer förpackade. I äggkartonger. De innehåller också äggallegen. Eftersom mina ungar vägrar pyssla så hade jag en STOR hög med kartonger. Å även om jag inte älskar äggkartongspyssel så kan man ju inte bara slänga dem.. Så lådan åkte in i bagaget.

Men vad ska jag göra med dem!!??!! Hjälp... Jag behöver idéer. Ska jag bara ha dem till att lägga i botten på komposthinken kommer det aldrig ta slut jue =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)