torsdag 23 januari 2014

I nuet, eller?

Det finns en blogg som jag följer som är så vacker, Kammebornia. Hon inte bara formulerar sig så poetiskt vackert och tar foton som ser ut som från barndomens minnen. Det hon bloggar om får en att väckas och precis som henne se det fantastiska i det lilla vardagliga.


Jag själv jobbar mer än jag tjänar och vill ständigt ha mer tid till de jag älskar. Ibland går min och Sötastes vardag om varandra och då saknar jag henne. Sen försvinner den där stunden när jag väcker henne alldeles för tidigt och hon kryper längre ner under täcket, utan att jag märker det.
Min dröm har länge varit att själv kunna styra över min tid, men kan inte se hur jag skulle kunna lösa det? Jag har inga fantastiska kunskaper ingen annan har så var ska jag få pengar ifrån om jag inte jobbar så där mycket?
Kammebornia inspirerar mig att stanna upp. Kan jag inte få allt, kan jag ju kanske försöka se det jag har. Även när det jag har bara varar några få minuter. När jag inte hinner pyssla kan jag stryka handen över halsduken och njuta av tiden jag haft. Den finns ju kvar i varje maska. En av flera underbara saker med att skapa själv.


Sötaste skrattar och kallar mig så nördig när jag surfar runt mellan alla pysselbloggar jag följer för att se om någon skrivit något nytt. Jag älskar att hon ser vem jag är. Och att jag kan vara den jag är med henne. Inspirationen kommer från så många håll att jag ibland tappar bort källan. Jag vill bli bättre och mer proffsig på att blogga. Men istället borde jag nog se det som pyssel, glädje UTAN krav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)