söndag 19 januari 2014

Drömmar

Jag läste Queen of. Kammebornias vackra blogg och såg den här helt underbara tröjan hon stickat. Regnbågströja. En sån vill jag också ha! Har varit lite sugen på att ge mig på ett större stickprojekt för att se om jag orkar. Hon gav mig en länk till var hon hittat mönster och garn. Det är på Yll och tyll. Först blev jag jätteglad! Trodde nämligen att hon kanske hittat på mönstret själv och därför skulle jag inte kunna göra en likadan. Sen räknade jag efter. Garnet för tröjan går på över tusen kronor. Harreligen.... Vågar jag göra den satsningen?!? Tänk om jag inte orkar sticka klart den? Eller att den inte blir bra? Gaahh, vad ska jag bestämma mig för. Tröjan är ju attans fin. Och oavsett vilket större projekt, typ tröja, jag skulle ge mig in på kostar ju garn massor av pengar. Jag vill men vågar jag?

5 kommentarer:

  1. Klar du gör :)

    / Ufot

    SvaraRadera
  2. Tröjan är ur-snygg... men vetesjutton om jag skulle ge mig på ett sånt projekt,,, för som du säger, tänk om man inte rer ut det,eller lessnar...? men det är ju jag det, de ofärdiga projektens drottning ;-)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättesvårt att bestämma sig... Å nu har ju lönen kommit så nu HAR jag ju pengar OM jag bestämmer mig för det... ;)

      Radera
  3. Fallskärmslinan köper jag hos Paracord shop på nätet (paracordshop.se)
    Bra priser, snabb service o jättefina grejor...

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)