fredag 24 januari 2014

Fredag. Eller fredagsmys?

Var och varannan fredag hittar jag en ny person att berätta min favoritanekdot för. Den med den stora frågan; är det fredag eller fredagsmys?
När jag jobbade på förskola jublade kollegan varje fredag på frukosten "idag är det fredag!" Treochetthalvtåringen bredvid mig spände blicken i mig. "Nä, det är fredagsmys". Pedagog som jag är började jag förklara om veckodagar och att på veckodagarna fredag har man mys som kallas fredagsmys. Alltså är det fredag idag. "Nej! Fredagsmys!" kom det från Treochetthalvtåringen. Det gick inte att övertyga honom om att fredagar är något riktigt.

Här är fredag absolut på riktigt. Myset också. 

Chips, dip, gurka och morötter i roliga färger. Åsså film med demoner =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)