tisdag 28 januari 2014

Härmis

L

Sveapunkts Härmapa är en attans bra bloggutmaning för mig att vara med i. Nästa alla mina idéer kommer någon annan stans ifrån så det är ju ett bra sätt att ge rätt person cred för det jag pysslar och bloggar om. Så nu ska jag vara med! Japp. Å med vad...? Helt plötsligt hittar jag ingen av alla de där idéerna. Jag har sparar bloggarna bland mina favoriter men inte de specifika inläggen. Men...

Så dök det upp en idé. Fru Sohl gjorde så fina lyktor i höstas med rönnbär runt. Jag läste det lite för sent så rönnbären här var redan borta. Men jag hittade ett träd på jobbet med några slags jätterönnbär på. Plockade och hängde på tork. Tog en halv evighet! Men nu är den evigheten slut så nu så. 

Pysseljuntan lämnade kvar en drös barnmatsburkar. Jag tog bort det sista klistret på dem genom att hälla i kokande vatten i dem. Efter ett tag har klistret smält och det går lätt bort med Svinto. Snurrade fast najtråd runt burkarna till upphängning. Fick det riktigt fint den här gången.

Sen plockade jag fram rönnbären. De passade inte alls! Dels hade de blivit lite fula när de torkade. Dels var de alldeles för stora för de små burkarna.


Bestämde mig för att låta dem vara som de var. Enkla med bara en upphängning. Vi pratade om Ernst Kirchsteiger på pysseljuntan idag. Om att han är lite för mycket som programledare, men gör mycket fina saker. För de är inte för mycket. Så de här är typiskt Ernstiga! 

För att ändå pimpa det valde jag att sätta washitejp på värmeljusen. En idé jag tror jag såg hos Sveas punkt först som i sin tur Härmapat det från Våga skapa.

Fint och, för ovanlighetens skull, stilrent pyssel idag. Och från ingen Härmapa-idé till två =)

2 kommentarer:

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)