onsdag 15 januari 2014

I väntan

Garnbutiken hann stänga och jag har tre timmar att sysselsätta. Blev motivationen till att leta reda på de där brickorna.

Själva brickorna är en souvenir från marknaden i Visby under medeltidsveckan. Lite lyxigt inköp med tanke på hur enkla de skulle vara att göra själv. Är ju bara kartong med hål i. Men att lyxa kan vara just det som gör att man testar något nytt.

Resten av redskapen som krävdes löste jag med det jag hade hemma. Två stora påsklämmor för att sätta fast väven i ett bord och i byxhällan.
Googlade fram en instruktion och ritade ett eget enkelt mönster. Sen satte jag igång!

Till nästa band vill jag köpa lingarn eller ullgarn i fina färger. Då kan jag använda resultatet till att dekorera mina medeltidskläder. Blir jag duktig på att göra mönster kan det nog bli ett och annat kompisarmband också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)