söndag 19 januari 2014

Krabbelurer

Efter en hel vinter med höst och regn kom snö och sol. Och framför allt solen får mig att vilja vara uuuute. Snön kan jag väl egentligen vara utan. Men det är ju lite kul med pulka förståss.
Jag och Sötaste packade ner Trangiaköket och en påse krabbelursmet och åkte till ut till pulka och promenad. 


Smeten till Krabbelurer är:
1 1/2 dl socker
4 1/2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker ( vi använde vaniljpulvet istället, ca 1/2 tsk.
2 ägg
1 1/2 dl mjöl.
Blanda de torra ingredienserna först och sen rör i ägg och mjölk till en slät smet.
Klicka ut matskedar med smet i stekpanna. Vänd de färdiga krabbelurena i socker.


Underbart gott i solen mot en mur. Vi fick sällskap av en positiv bohem med familj. Allt som allt en attans mysig dag.

2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt och gott låter det också..tror jag skall testa att göra dem någon dag.. ;)

    SvaraRadera
  2. Gör det! Kanon fika när man är på utflykt och vill göra något lätt på Trangiat. =)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)