torsdag 16 januari 2014

Snart så, så det så

Det där vita ska bara bort. Sen är planen så här:

1. Sallad. Förhoppningsvis kommer det även finnas möjlighet att skörda vitlök. Vi stoppade ner en drös lökar i höstas.
2. Morötter. Inget perfekt växelbruk, här växte morötter förra året också. Får ge dem en ny plats nästa år istället.
3. Jordgubbar. Som blir kvar.
4. Potatis
5. Potatis
6. Idag gömmer sig jordgubbsplantor här. De ska bort. Sen blir det majsodling. Jag har hittat frön till popcornmajs! Koolare än så kan det ju inte bli!
7. Här växer ett Amerikanskt Blåbär. Ska flytta över och plantera massor av jordgubbsplantor hit som marktäckare.
8. Även här bor ett blåbär. Och en krusbärsbuske. Så även hit ska jordgubbar få flytta.
9. Här under gömmer sig en bred grusgång. Tanken är att bygga drivbänkar som passar några av alla gamla fönster som står i uthusen. Sen ska där bli hem till div. Fröodlingar som behöver flytta ut.

Ooo, ska bli så roligt! Och SJÄLVKLART kommer i år bli det året då vi (läs jag) kommer ihåg att skörda allt..... Att det mesta åts upp förra sommaren var inte min förtjänst... Jag älskar att se fröna gro och rensa ogräset runt om. Sen när hösten kommer har jag lixom tröttnat.

1 kommentar:

  1. Oja nu ser man verkligen fram emot odlingssäsongen, sitter just och tittar i Lindbloms frö listor och planerar och drömmer för fullt! =)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)