torsdag 23 januari 2014

Stickningens alla fördelar

Jag läser många bloggar som handlar om skapande och söker kontinuerligt efter nya. Det finns fantastiskt många fina och intressanta. Många hamnar i min favoritlista. Andra tröttnar jag fort på. Oftast tröttnar jag när de handlar om för mycket samma sak. Som stickning. Stickning tar dessutom tid att bli klart. Så de som enbart bloggar om stickprojekt uppdaterar inte bloggen så ofta. Det de skapar är jättefint, men inte så inspirerande. Jag vill läsa långa beskrivningar om hur man gör och varför de gör och hur de tänker. Och gärna några minnen och upplevelser på det! =) Jag försöker vara en intressant bloggare som fångar mina läsare med roliga inlägg. Men jag är fortfarande i läroprocessen för det. Och så har jag ju fastnat i stickträsket själv... =P För det finns ju så många fantastiska fördelar med att sticka! Här är några:

  • Det är roligt. Såklart. Jag skulle aldrig fått gjort alla dessa vantar och mössor och halsdukar den här vintern om det var tråkigt. På sin höjd hade jag  beundrat alla fina nystan i butiken för att sen komma fram till "äää, men nä". Men jag tycker det är jätteroligt.
  • Stickning är meditativt. En maska, en till, en till. Jag kan få ro i min egen bubbla och varva ner.
  • Man kan sticka och titta på tv samtidigt. Även när det är mörkt. Om man inte har svart garn, då blir det lite svårt. 
  • Stickningen går att lägga ifrån sig och ta upp när som helst. Jag hittar tillbaka till vart jag var någonstans.
  • Det går lätt att ta med stickningen. Jag sitter på jobbet, på tåget, hos vänner, i soffan.
  • Det enda som behövs är stickor och garn. Vilket kan bli hur billigt som helst om man letar på second hand eller i mammas förråd. Eller snordyrt om man väljer finbutiken Strikk eller svenskspunnet garn från Östergötland. Men fint! =)
Så jag kommer fortsätta sticka. Och blogga om det. Andra får tycka det är tråkigt precis som jag tycker andras bloggar kan vara tråkiga. Vi skriver våra bloggar båda för vår egen del och för våra läsare. Och i helgen kommer det komma inlägg om något HEEEELT annat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)