måndag 27 januari 2014

Tillsammans

När jag beställer foton till mina album är det så svårt att välja. Det blir alltid att jag får hem ALLDELES för många fler bilder än som får plats i albumet. Många bilder som blir över är alldeles för speciella för att slänga. Så jag är lika glad varje gång jag här och där finner plats åt dem.
Det här är även ett pyssel där jag hittade användning för burklock. Hur ofta har jag inte sparat glasburkar för att göra ljuslyktor men inte kommit på vad jag ska göra med locken? De är ju också fint material.

Jag tog ett lock och klippte till fotot så det passade i. Några fick jag skarva med fint papper för locken var större än fotot.

Limmade fast bilden i botten på locket. Lite glitterlim runt kanten och en remsa från dymo-maskinen. Sen magneter på baksidan.
De är tänkta att i framtiden när hallen är iordninggjord hamna på en sån där veckoplaneringstavla där. Så vi lite finare kan se vem som ska göra vad och även tillsammans!

Det här är även mitt bidrag till Susannes utmaning Pyssla tillsammans

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Burklocksramar av metall har jag aldrig använt och smart att göra dem som ett collage. Tack för att du ville delta i min utmaning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Känner mig attans nöjd själv. En av de få idéerna som jag tror jag kommit på själv.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)