söndag 23 februari 2014

Älskade slitvarg

När jag gick i fyran upptäckte jag att en kille i klassen som jag inte tyckte om hade likadan mysdress som jag. Sedan dess har jag använda jeans. Inte varje minut men jag hade länge den fasta inställningen att ska jag gifta mig nån dag så ska jag minsann ha jeans på mig!
Det finns inget som får mig att känna mig så snygg som när jag har på mig ett par välsittanda jeans. Eller så avslappnad som när jag har mina baggyiga. Jag köper mina flesta jeans på second hand för då är de inte lika stor belastning på miljön och passar plånboken. Dessutom är de redan lagom slitet mjuka. Jag kan alltid ha en betydligt mindre storlek på second hand-jeans än på nya. Fast det här är också en nackdel med jeans från second hand. När jag hittat ett par favoriter går det alldeles för fort till första hålet. Det är många jeans jag kämpat med att laga. Men har de väl börjat gå sönder är tyget så tunnt att det bara blir fler och fler hål.

Med lite sorg i hjärtat lägger jag favoriterna i pysselskåpet. Där får de ligga till sig innan jag klarar av att sätta saxen i dem. En dag i höstas blev det en hög lappar och två kuddar av tre olika jeans.


I den övre är jeanslapparna blandade med ett IKEAtyg och i den undre ett loppistyg.
För att få kuddarna stora och fluffiga har jag knött in två innekuddar i varje kuddfodral.

Jag gillar att kuddarna fyller mina soffhörn eller fungerar som stöd för iPaden när vi ser på film. Ytan är mjuk och len av det välanvända tyget. Samtidigt visar de upp en styrka i sitt slitstarka och med de två innekuddarna. 
Snart ska jag åka till favorit-second hand för att fylla på garderoben. Det är en skön känsla att veta att allt får en ny chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)