måndag 24 februari 2014

Det gör skillnad

Två vantar, två metoder.

Den högra stickade jag först. Visste inte hur jag skulle få med mig den tråden jag inte stickade med på ett bra sätt när jag kom till mönstret. Hittade på en egen metod där jag stickade var annan gång över den oanvända tråden och varannan gång under. Blev alltså att jag snurrade trådarna efter varje maska. Blev lite bulligt och knöligt men över lag helt okej. Det är ju min första stickning med mönster så de är de bästa jag gjort oavsett!

På den vänstra vanten provade jag metoden jag fick tips om. Efter var tredje maska i samma färg snurrade jag trådarna. Blev såååå mycket slätare och finare! Bra att lyssna på andra =) Särskilt Fröken Blå, tack för tipset på FB!

Vante nummer ett är nu upprepad ner till resåren och ska stickas om med var-tredje-metoden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)