tisdag 11 februari 2014

För sakens skull

En sak som bloggen har fört med sig är att jag pysslar mycket mer bara för pysslandets skull nu. Jag får en idé eller ser en och testar den. Förut gjorde jag bara saker som jag själv ville ha. Eller som jag visste precis vem jag skulle ge den till. Det är både roligare som gör jag nu och lite frustrerande. För vad ska jag göra av allt? Och allt blir ju inte precis så snyggt...

När jag städade i pysselrummet inför födelsedagsfirandet hittade jag en liten orange börs. 

Jag fick den av bästa bohemen en gång. Använde den länge som plånbok. Axelremmen gjorde att den var lätt att hitta i väskan. Å den är orange och fin! Sen tröttnade jag på det lite oordningen det blir i en börs och sydde mig en plånbok med massa olika fack och grejer. 

Nu satte jag saxen i den och det blev två blommor, mer lika amöbor.

Lite knappar och sytråd blev de såhär:

Kanske ligger de till sig och hittar rätt plats tillsist. Eller så visar sig rätt plats vara papperskorgen. Vilket som var det roligt att pyssla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)