lördag 22 februari 2014

Gammal skåpmat

Jag är fullt upp i mina stickprojekt med både vantar och fintröjan. Inte så mycket nytt att blogga om alltså. Men eftersom jag pysslade även innan jag började blogga finns det en hel del gammalt att blogga om.

På en loppis hittade jag ett nystan med underbart turkosa mattrasor. Jag letade reda på min största virknål (7) och tänkte "här ska det bli fina grytlappar till köket!".

Harreligen vad tungt det var att virka. Mattrasorna var antagligen på tok för breda och nålen för tunn. Jag orkade ett varv, la det ifrån mig, virkade ett varv till några dagar senare och så vidare. Till sist blev den tillräckligt stor. Men på tok för tjock för att användas som grytlapp. Istället fick den tjänstgöra som grytunderlägg! Är jag väldigt nöjd med. Och se så fint den matchar duken =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)