söndag 23 februari 2014

I framtiden

En dag kommer jag dra en grå och regnbågsrandig tröja över huvudet. Tänk om det är en regnig dag som kommer göra att jag och min tröja kommer lukta blött får. Eller om det är en dag när solen snabbt kommer göra att jag sliter den av mig igen när jag väl provat den. Kanske är det en isig dag när njuter av den extra värmen från ull nära kroppen. Inget av det vet jag. Jag vet bara att jag är på gång.

Inbland kan stora projekt få mig att tröttna innan jag egentligen tröttnat eftersom de ju aaaldrig kommer bli klara. Det har jag oroat mig inför köpet av garnet till den här tröjan. Men just nu njuter av stickningen i handen här och nu. Fortsätter det så kommer den där dagen att komma.

Det här är mitt bidrag till Borgmästarens utmaning "I mina händer".

4 kommentarer:

  1. Så himla fint det blir! Min Ella är så varm och fin i sin regnbågströja. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Jag är helt kär i regnbågsgarnet. Nästa så jag inte vill sticka av nystanet utan bara ha det framme som prydnad...=P

      Radera
  2. Den blir väldigt fin ser det ut som. Trägen vinner - håll ut när det gäller stickningen. Jag gissar att det är en varm sommardag och att du tar av dig den efter att ha provat. Sedan när höstkylan smyger sig på har du snudd på glömt att du hade den och det blir som en glad överraskning att den ligger där, varm och inbjudande, i lådan och bara väntar på att du ska ta på dig den. På så vis blir den ny två gånger för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ny två gånger, det var en bra tanke! Gillar den =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)