fredag 14 februari 2014

Jag fattar mig kort

Jag tycker om dagar. De hjälper mig att komma ihåg att stanna upp när allt bara rusar iväg. Och vad är det för fel på kanelbullar, godis och grandoftande paket? Eller hjärtan? =) Jag vill hinna tänka på alla som finns i mitt eget hjärta. Och tillåta mig att känna mig älskad.
Alla hjärtans dag kretsar mest runt eventuella partners och det kan svida när ingen sådan finns i ens liv. När jag var singel använde jag Alla hjärtans dag till att inse hur många olika typer av kärlek det finns. Mamma och pappa fick hemgjorda kort, jag åt middag ute med kompisar eller dukade upp restaurangfrukost hemma till nattgästen. Det fick dagen att kännas speciell istället för att svida.
Jag är inte singel längre. Jag är ett "&" i ett Svenssonliv och jag älskar det =) Den speciella personen i mitt liv är det bästa som hänt mig. Jag har inga planer på att överösa henne med geléhjärtan och små teddybjörnar. Istället blir det middag hemma och nära i soffan. Och paket! Med kort! =)


Dymo-texten i kortet är The Beatles "Hold your hand". Det var den första låten jag förknippade min Sötaste med. Pappret är ett cardstock med rosor på ena sidan och matchande grått på andra. Jag klippte ut ett hjärta och satte fast med den grå sidan ut på den mönstrade framsidan. Tejpade med washi-tejp. Inne i kortet satte jag Dymi-texten så den återger samma form av hjärta. Dekorerade lite med en lila penna.

Paketet innehöll ett par manschettknappar från Puss.se. En vääääldigt trevlig webbshop. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)