måndag 17 februari 2014

Planen fortsätter lite till

Det var det där med att vara lite mer nyttig. Vill ju gärna ha en glad mage. Svårt som attan men ibland så kommer jag igång! Ingredienser till raw food-fika har funnits hemma länge. Nu blev det äntligen av efter att ha blivit inspirerade av Runge form på Alla hjärtans dag. Tah-da!!!

Finfina bollar helt utan smör och (nästan) socker. Så attans goda. Jag modifierade Runges recept eftersom jag inte hade hasselnötter eller jordnötter hemma. Istället blev det så här:

1 dl sötmandel
1 dl cashewnötter
12 färka dadlar
2 mks kakao
1 tsk vaniljsocker
1-2 msk kaffe

Kör först nötterna i mixer till fint och blanda sedan ner resten. Kör till kletig smet.
Rullar bollar och vänd dem i kokos.

Inte helt Raw food, men nyttigt nog. Kanske kan man byta ut vaniljsockret mot vaniljpulver. Dadlarna är nog tillräckligt söta. Jag hoppas jag lyckas komma ihåg att göra fler bollar så kan jag experimentera lite.

Det här är ett andra bidrag till Sveas punkts utmaning Härmapan.

2 kommentarer:

  1. Vilken ära att bli härmad :-) Kul att du också gillade dem!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)