onsdag 26 februari 2014

Ralf har skägget kvar

I dagens Aftonbladet finns ett filmklipp med Ralf Gyllenhammar. Utan skägg och mustasch. Och med långhårig peruk! Harreligen vad rolig han ser ut=D Framför allt peruken. Att han är mustaschlös är lugnt så länge han inte blir Mustasch-lös.

Ralf Rävhammar däremot har skägget i behåll. Och bär det med stor stolthet.

Han virkades för flera år sen när jag jobbade på en förskola. Vi skulle ha räv-tema och hade ingen rävdocka till samlingen. Kollegan tillverkade en handdocka som såg mer ut som en gris. Det var jag såklart tvungen att fixa till. Virknålen plockades fram och det enda rätt namnet på en räv är såklart Ralf. Grisräven döptes till Stam och det hände att de bråkade om sina gitarrer ibland. Något som barnen var duktiga på att reda ut åt dem.

Stam var duktig och ordentlig och lärde barnen om rävlyor, antal ungar och mat rävar äter. Ralf skrek högt att han är störst bäst och vackrast och minsann vill ha ett slott! Ibland var han olydig och det var alltid Ralf som fick skäll när barnen bråkade om vem som skulle få leka med honom. Jag menar, hur taskigt är det inte att leka med ett barn och som bara börja leka med ett annat?!? Man får ju faktiskt leka klart först och inte bara lämna en kompis.

När jag lämnade förskolan följde Ralf med mig. Han var nog trots allt inte så barnvänlig. Sen dess har han supit sig full på festival, haft triangeldrama med två älgar och bossat över tältbygge på stooort scoutläger. Nu vaktar han mest över mig när jag ska sova tillsammans med en Kotte. Och skägget är lika ståtligt som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)