måndag 10 februari 2014

Så attans trendig

Jag har hört, ryktesvägen, att det är modääärnt med många armband som rasslar runt handlederna. Aldrig har jag haft en sån lust att vara modääärn. Armband är ju helt underbara! Typ det enda smycket jag är intresserad av. Visst jag har örhängen. Små ringar i silver som alltid sitter där. Och jag har halsband. En underbart fin platta i silver som det står STOLT KÅSA på. Och som alltid sitter där. Men armband, de kan man ju hålla på och BYTA. och köpa NYA. Så fort jag är ute och reser är den främsta souverniren jag köper små garnarmband som jag knyter runt mina handleder. Sen får de sitta där tills de ramlar av utav sig själva. Gärna en hel drös och i alla olika sorter. Tänk, det betyder att jag till och med varit före modet!

Nu var det ett bra tag sen jag var ute på långresa och handlederna är helt tomma. Nästa resa ligger långt fram, men armband kan man ju skaffa ändå... Jag har så lust att pyssla armband! Vet bara inte riktigt hur. Jag ramlade förbi det här blogginlägget: http://elsamariannes.blogspot.se/2014/02/sondagsutmaning-i-mina-hander.html om bland annat armband i fallskärmslina. Snyyyyggt! Makramé kan jag och gillar. Behöver bara fundera på om jag verkligen behöver köpa mer nytt pysslematerial....

Sen har jag ju brickbandsbanden. Började på ett som jag tänkte skulle kunna bli ett armband.

Det blev lite brett. Men med tunnare garn och bättre mönster så kanske. Mest att det är lite meckigt att plocka fram och plocka undan efter sig. Så det använder jag som undanflykt där. en undanflykt jag helt klart borde komma över för om jag får ordning på det kommer det bli så snyggt! Och koolt att ha gjort egna banden av den här typen. Hmm, ska nog tänka lite mer på den här biten.

Sen är det det där med pärlor. Rätt typ av pärlor kan ju bli supersnyggt. Och om man får till det så där bohemiskt. Jag kan en del olika tekniker men det blir ofta lite väl gulligt. Inte riktigt jag att vara gullig. Kan tänka mig ETT gulligt armband och jag fått ihop en bra blandning av andra inte alls gulliga. För då blir det en bra kontrast och en salig blandning.

Vi får se. Långresa eller inte, snart kanske mina handleder är fulla igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)