tisdag 18 februari 2014

Som på nytt

Jag har sett flera bloggare som har visat upp omsydda och tillfixade kläder. Och jag lusläste Do Redo-projektets bok, Konsten att slakta en tröja. En och annan vante och tröja blev det då och nu ville jag ge det ett försök igen.

En jeansklänning har hängt kvar i min garderob långt efter att min mått blivit större än klänningens. Jag tycker den är snygg. Somrig, enkel och inte så pluttigullig.


Nu gjorde jag en utrensning i garderoben och fick inse, som den är nu kommer jag aldrig mer använda den. Jag rensade även ut en kjol som hängt kvar av samma anledning.

Efter lite provande och mätande klippte jag ut en kil ur kjolen. Fantastiskt nog var kjolen lika lång som sidan på klänningen.

Tillsammans blev de en klänning med lite lagom större omfång. 

(Jag tog ett kort med mig i klänningen. Klänningen må blivit ha blivit snyggare, men jag ser lika dan ut. Har inte självförtroende nog att visa upp mig så på bloggen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)