tisdag 25 februari 2014

Spirar

Små, små purjolökar sticker upp! Koooolt...=)

Jag är lika fascinerad varje gång. De där små torra fröna jag stoppade ner bryter jordytan med något sin gröna spädhet. Nu längtar jag ännu mer till vår och sommar.

Ett något större frö har också börjat gro.


En avokadokärna jag tror jag planterade innan jul. De tar tid på sig. Man tror att den är död. Funderar nästan på att slänga den. Då! Kärnan är knäckt och ut kommer ett skott =) Kan inte låta bli utropstecknena och smilisarna. Det är ju så koolt!! =)

2 kommentarer:

  1. Oooohh.... purjo! Det ska jag oxå sätta iår. Första gången. Ever, lixom. Köpte fröer och jord igår så... man kanske skulle ta och fröså lite idag? :D


    /anna-karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummen för oss båda! Första gången med purjo för min del oxå =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)