tisdag 25 februari 2014

Svart är en fin färg

Pastell verkar vara en innefärg i alla dess nyanser. Jag bläddrar igenom den ena bloggen efter den andra och tänker "Ååå, vad fint. Så vill jag också ha det!". Jag beundrar andras inredningar som är pastelliga utan att bli pluttigulliga. Men jag är ingen pastellperson. För mig blir det bara romantiskt. Istället funkar vitt, svart och färg på riktigt. Kontraster, 50-60-tal och svart.

Krimskramsan blev inspirerad av Persiljas tevägg. Jag tycker också att den är jättefin. Den passar bara inte in här. Men istället för en vägg full av hyllor har jag en. Och den är svart! Såklart...

Och på tal om 50-tal innebär det en hel del teak. Iallafall i det här hemmet. Jag har precis påbörjat ett större projekt som innefattar just teak. Och svart. Men det tror jag inte jag ska blogga om förrän det är helt klart =)

4 kommentarer:

  1. Teak och svart är så snyggt! Och pastell! Och knalliga färger! Och vitt! Men det är precis som du säger så viktigt att man hittar vad man själv vill ha. Vad som passar för en själv. För man kan ju tycka saker är fina fast man inte vill ha dem hos sig själv. Och man kan tycka saker är fula. Jag tycker väldigt mycket om stilrent och enkelt, men det passar inte mitt liv hemma hos mig, så det får jag njuta av på andra ställen så har jag lite mera Pippi Långstrump hemma hos mig. Det blev en lång utläggning, men det jag ville säga var att det är bra att du gör som just du vill! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en stilren hjärna med Pippi Långstrump-hjärta. När jag börjar på till en bohemisk röra så sätter jag igång ocg rensar =P Men det funkar alltid att falla tillbaka på 50-tals funkis typ. Det är en bra bas som jag tycker om. Sen blir det en salig blandning prylar på det som byts ut =)

      Radera
  2. Härligt! Din teburkshyllvägg vart fin den med..min Persilja variant växer sakta men säkert fram den med.. ;)

    SV: Jag dopade tidningspappret i vatten med lite hobbylim i innan jag vek bitarna över toarullarna och lämnade på tork. =)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Och tack för tipset med tidningspappret. Ska prova!

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)