söndag 2 februari 2014

Symaskinen går varm

En ledig dag och tid att bläddra igenom den där tyghögen jag köpte på second hand för ett tag sen. Flera av tygerna räckte precis till. Efter att jag sprättat upp varje söm som fanns... Många kvällar i soffan med sprättaren.

Först sydde jag ny kanal i de tunna gardinerna med körsbärsblommorna. Då passade de som draperier till ytterdörrarna.

Tanken är att de ska stoppa de flesta flugorna från att invadera när dörren står öppen i värmen.

Sen sydde jag den andra av rullgardinsgardinerna.

Muttrar fortfarande lite över att det är blommor i tyget. Som tur är syns de inte när gardinen är uppe.

Två tråkiga men bekväma stolsdynor har blivit liggande ett tag.

Nu fick de nytt överdrag.


Passar fint ihop med mina svarta pinnstolar. Är så himla nöjd med dem. Stolarna alltså. De var farmor och farfars och inte alls så snygga. Sen, inspirerad av SysterYster, målade jag dem svarta och de blev attans fina. Nu är de även mjuka att sitta på.

Slutligen hjälpte jag mamma att sy färdigt ett par grytlappar hon började på innan jul. 

Det var det röda kantbandet hon hade svårt att få till så de blev inte klara till jul. Men nu är de färdiga i goood tid till nästa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)