onsdag 12 februari 2014

Tredje gången gillt?

Jag har varit sugen ett tag på att sticka något med mönster. Efter allt jag nästan massproducerade i stickatväg runt jul ville jag se om jag kan något mer avancerat. Har bara inte riktigt kommit på vad. Så blev jag inspirerad av Kammebornia.se till att sticka ett par vantar. Sista pusselbiten var garn jag hittade på second hand i veckan. Fem nystan med fint Peer Gynt-garn av ren ny ull =)

Jag började på ett mönster från Drops. Så här långt gick det bra:

Sen kom jag till själva mönstret och efter det har jag repat upp vanten två gånger. Nu är jag på tredje försöket. Håll tummen för mig =)

2 kommentarer:

  1. Det ser ju ut att bli toppenbra! Jag gjorde nyss ett par vantar som jag är så glad för. http://www.kammebornia.se/idag-kom-jag-inte-undan/
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Dina vantar är väldigt fina. Jag har lite svårt med vad jag ska göra med den tråden jag inte stickar med. Tror jag har hittat ett bra sätt att snurra med den så den inte hänger löst. Men ibland sticker den fram på framsidan istället. Hur gör du?

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)