fredag 14 mars 2014

Alla hjärtans mars

Idag är jag ett exempel på att generaliseringar inte funkar. Det är lätt att tänka att den som själv passar in ett fack också naturligt bemöter alla andra i det facket rätt. Men jag behöver fortfarande tänka mig för så jag säger "föräldrar" istället för "mamma&pappa". Och det känns som jag måste bita mig i tungan för att inte säga fel pronomen när det står någon bredvid mig som kanske, eventuellt är en transperson. Svårare blir det av det där med kanske, eventuellt.
Ibland är jag mina kollegors uppslagsverk och frågelåda. Och eftersom jag ju är här som pedagog svarar jag så gärna. Men det är inte alltid jag har alla svar. Framför allt kan jag inte svara för alla. 

Jag hoppas att min vikarie, hen kanske, eventuellt vill komma tillbaka till oss. Att hen känner att hos oss kan en vara den en är. Det kan jag vara. Och hos oss målar barnen regnbågar på bänkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)