onsdag 19 mars 2014

Alla sätt är bra utom de dåliga...

...heter det har jag hört. Så vad gör man inte när garnhärvan ska nystas?

Jag har två händer - och de ska jag nysta med. Och så har jag ju två fötter! Inte precis den bekvämaste ställningen. Men ett nystan blev det. 

Det stora tröjprojektet framskrider sakta men säkert. Ett bakstycke är klart och mer än halva framstycket. 

Nu börjar jag oroa mig för en helt annan sak än att tröjan inte ska bli klar. Istället är det att jag gjort den för kort! Jag har mätt och mätt och ibland blir det rätt och ibland några centimeter fel. Gaahh, får nog ta och prova den igen.

2 kommentarer:

  1. Finurligt :) Förr brukade jag använda en stolsrygg eller be familjen om hjälp men sen fyndade jag en garnvinda på Erikshjälpen för 40 kronor. En av mina bättre investeringar här i livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma använde alltid köksstolarna. Men mina stolar gled garnet bara av... Blir det mer stickande med härvat garn får det bli span efter en garnvinda! =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)