söndag 2 mars 2014

En fråga om skåp

I badrummet står ett skamfilat teakskåp fullt av handdukar, schampo, pincett och linser.


Jag hittade det i en övergiven sommarstuga. Det var så fint och passande och lagom stort. Men med en yta full av fuktskador.


Jag bestämde mig för att det var skadat nog att våga ta fram målarfärgen. Annars tycker jag oftast att möbler är finast i den färg de har från början. Nu skulle det här bli svart, jajjemen =)! Dörrarna planerades harlekin-rutiga i svart och vitt. Har sett det på någon blogg och det såg så attans snyggt ut. skönt 60-tal.
Jag började med att måla allt utom dörrarna i den vackraste färgen.

Och insåg hur attans snyggt det svarta är mot teaken! Så nu vet jag inte riktigt längre. Hmm.... Ska nog klura på hur jag ska behandla dörrarna så den fina teaken blir kvar.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Själv skulle jag nog gjort harlekin rutigt svart och teak..tror det skulle bli snyggt.. =)

    SvaraRadera
  2. Mm, det lutar åt det. Ska mest bara klura ut hur jag ska få teaken snygg. Det är lite fläckig på skåpluckorna också.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)