måndag 10 mars 2014

En gång i Stockholm

Min första flytta hemifrån-stad var Stockholm. Jag hade en dröm om att passa in i en idé jag tänkte fanns där. Ett och annat hörn av den hittade jag allt. Men mest hittade jag annat som var bättre. Vänner, rätt ände på tunnelbanan, ett vuxet jag och framtidstankar. Och så hittade jg Saltå kvarns fruktbröd. Fantastiskt gott. (Och passade bra in i den där idén jag hade).
När jag flyttade tillbaka till västkusten fanns inte brödet här. Sen glömde jag bort det. Alla mina idéer blev fler och mer verkliga så jag hade fullt upp med dem.

Så plötsligt var det där igen. På en blogg jag ramlade över fanns en länk till recept på just Saltå kvarns fruktbröd. Aaahh, vilken himmel just när jag vill få inspiration att baka eget matbröd igen. Fram med farmors assistent!

Allt är inte ekologiskt, det tillåter inte ekonomin längre. Men så gott det går. Och brödet jäste upp fint och doftar underbart.

För att inte tala om smaken!

Tror jag och ugnen har blivit vänner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)