onsdag 12 mars 2014

Fääärdig!!

Vissa saker blir en följetong. Men även den bästa har ett slut. Och nu är det klart! Mitt finfina badrumsskåp. Så attans nöjd jag blev med det. Känns ännu bättre att det faktiskt blev snyggare än jag först planerat det.
För att ta det från början. Det var en gång ett hitteskåp med fuktfläckar och bitar av faner som satt löst.

Sidorna målades svarta och en insikt kom bara sådär. Svart och teak är ju så grymt snyggt ihop!

Sen tejpa. Tejpa, tejpa, tejpa. Fick tänka MYCKET innan jag fick till det.

Penseln plockades fram igen och tungan sattes rätt i munnen. Inte måla utanför, inte spilla, måtte det inte läcka in under tejpen.

Gjorde ena dörren först för att se om allt tejpjobb överhuvudtaget var värt besväret. Lite nervöst att börja plocka bort den. Ingen färg under tejpen. Men istället bitar som följde med den! Nej! Är allt förstört!? Med försiktighet och liten pensel att fylla i med kunde jag andas ut och fortsätta.

Slutligen ett lager lack över allt så kunde vi ställa det på plats igen. Och jag måste skriva det igen. Jag är sååå nöjd med det =)

Shit, så snyggt. Är det verkligen jag som gjort det?

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack så mycket. Om det inte framgår av inlägget, jag är attans nöjd! =D

      Radera
  2. Svar
    1. TACK Robban! Beröm från dig är värt mycket för du är så attans bra själv =)

      Radera
  3. Det är så vackert så jag blir mållös. Vad fint spegeln passade in på det första fotot.

    SvaraRadera
  4. Blev ju jättesnyggt! =)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)