torsdag 27 mars 2014

Fancy

Alla förtjänar en konferens lite då och då. Jag är nöjd med en om året när den är på en plats där det är fri tillgång till kakfatet. Kan avslöja att jag åkte hem smått illamående av allt socker... =)

Jag har många tankar fram och tillbaka när det gäller det här med ordet "hälsosam". För vad sjutton är det? Jag är helt övertygad om att våra kroppar är fantastiskt skapade att klara både än det ena än det andra. Därför går jag inte med på att det skulle vara så himla hälsosamt att svälta t.ex. Klart kroppen klarar det, kanske till och med inte skadas av det. Hur skulle vi annars ha överlevt som art genom istid, vandrarliv, medeltidsvintrar och krig? Och allt prat om socker. Klart det inte är nyttigt. Det innehåller ju inget annat än kalorier som inte ger kroppen något. Men att vi skulle dö av en smula i smaksatta teer? Hela debatten är alldeles för svart eller vit. Självklart, det är ju det som säljer i media... 

Media kan jag koppla bort. Aftonbladet är roligt att läsa men jag skrattar åt när det blir för typiskt Aftonbladet. Det är svårare att koppla bort när media blir sanningar i personalrummet och kompiskretsar. Då har jag lust att skrika "SLUTA"!!! Hela diskussionen blir skev och ätstörd. Och min mage värker av mer än socker när det blir just ätstört. 

Jag vet att min kropp är i för dålig kondition. Jag vet att jag mår illa när jag äter för mycket onyttigt. Jag vet precis vad jag ska göra åt det. Men vad är hälsosamt? För min extrakilon tror jag inte är ett dugg ohälsosamma. Det är andnöden när jag går i trappan som är det. När mår min kropp bra? Mentalt mår den bra hela tiden. Räcker inte det? Jag tror det är hälsosamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)