torsdag 27 mars 2014

God morgon

När frukosten är klar och tänderna borstade går jag in och läggar i ordning täcket på sängen. Jag vill inte påstå att jag bäddar, så noga gör jag det inte. Men jag drar upp täcket på Sötastes sida så det blir slätt. Sen går jag över till min och gör samma sak. Efter det kan jag sträcka mig på tå och haka upp sovrumsgardinen. Den rörelsen gillar jag bäst. då är jag vaken och redo för dagen. Kanske skiner solen och jag får en första bild av hur dagen kommer bli.


Jag är fortfarande hemma och det jag ser är gårdsplan och åkrar jag känt hela mitt liv. Det där med meditation är något jag vill tro på men har svårt för när anda pratar lyriskt om. Men jag har ändå min meditation i miniformat.


Utsikten ger en lång inandning och stressen följer med ut. Det är här jag bor. Det är här som är hemma. Och här vaknar jag och hakar upp min gardin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)