fredag 7 mars 2014

Gott om tejp

I mitt huvud verkade det så lätt. Lite mäta, lite tejp. Verkligen blev inte riktig så. Det kluriga var att tänka tvärtom.

Men jag tror jag får till det. Jag mätte dörren och gjorde små blyertsmärken. Svårt att förklara tydligt hur jag mätte. Men för att göra ett försök. Jag ville ha tre rutor på bredden och fyra på höjden. Därför delade jag breddens mått på sex och höjdens på åtta. På så sätt fick jag markeringar på var spetsarna på rutorna skulle hamna. Sen gällde det att sätta tejp mellan rätt markeringa. Jag jämförde och hade mig bit för bit. När jag tittar på bilden nu ser jag att jag t.ex. tejpade från översta vänstra rutans toppspets ner till tredje rutan på högerkantens högra spets. Sen en tejp till på insidan av den för att få kanterna på rutorna mellan. De som ska fortsätta vara teakfärgade. Skar av tejpen med en vass kniv. Snart blir det till att öppna färgburkar igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)