söndag 9 mars 2014

Händerna fulla av färg

Sakta men säkert händer det saker med renoveringen i hallen. Jag känner mig rätt säker på att det INTE kommer ta lika lång tid som köket gjorde. För det tog en evighets halvår.
Pappa har satt upp gips, fixat med el, fått iordning pärlspontsväggen och spacklat i veckan. I dag började vi måla taket. 

Världens tråkigaste bild på det, men det är viiitt!
Jag började spackla pärlspontsväggen. 

Kommer nog behövas spacklas och slipas många gånger innan den är fin nog att måla.

Det här är mitt bidrag till Borgmästarens utmaning "I mina händer".

4 kommentarer:

  1. Jösses! Här talar man verkligen om att renovera! Men fint anar jag att slutresultatet blir. Det ger köket som glimtar genom dörröppningen på sista bilden en god hint om!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Vi tror oxå det kommer bli attans fint. Skönt att få ordning i en hall som mest bara varit ihoplappad. Jag får visa upp köket i nått framtida inlägg.

      Radera
  2. Här gäller det verkligen att hålla ångan uppe. Inget projekt man tar ett par veckors paus ifrån, misstänker jag. Här vill man nog bli färdig och inte dra ut på resultatet. Spännande att följa resan! Håll ut! Själv hade jag tyckt att det projektet var något i hästväg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en fantastiskt snäll pappa som hjälper mig (och äger huset...). Han är visserligen mer för gipsskivor och gullfiberisolering än vad jag är... Min kamp för trä och hemmabyggen brukar vara det som gör att det drar ut på tiden. Men den här gången passade faktiskt de numera vanliga materialen bäst så det kommer nog bli klart relativt fort. =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)