söndag 16 mars 2014

Härmad

Utmaningen "Härmapa" på Sveas punkts blogg har legat nere ett tag. Det var en kul idé till utmaning. Den fick mig att ta tag i att göra en del av allt det där jag läser om och tänker "Det där vill jag oxå göra!". Nu får jag ta mig vidare på egen hand. Och utmaningen har startat mig så det ska nog gå bra.
Men vad jag vill berätta om är att jag har blivit Härmapad! Inspirerad av mina kylskåpsmagneter (som jag i min tur härmat från Fuldesign) hade 1:a Sergant Rosa gjort ytterligare en present till oss. 

Fyra fina kylskåpsmagneter av gamla knappar. Och här pratar vi gamla på riktigt-knappar. Inte gamla som i sprättade från HM-skjortan jag tröttnade på i går. Rosa har fått överta sin mormors knappsamling (eller om det var farmor, minnet hade fullt upp med att beundra magneterna när hon berättade). En del av knapparna är fulla av detaljer och stolthet. Självklart sprättades de av och lades i en burk när plagget de satt på var redo att kasseras. För inte så många generationer tillbaka var det ingen som tänkte på Återbruk. Det var en självklarhet. Kläderna kanske först syddes om till att passa någon annan. Sen blev de mattrasor eller lapptäcken. Slutligen hamnade de mellan timmerstockarna i husväggen som isolering. Och knapparna finns kvar i en burk. Som blev magneter. Och gjorde oss glada =)

2 kommentarer:

  1. Åååhh.... vilka fina. Jag blev oxå glad av dem. För jag har en hel hög med gamla knappar själv. Nu behöver jag bara magneter och sen du... anse dig härmad. ;)


    /anna-karin

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)