lördag 29 mars 2014

Hela dagen

Solen sken ute när jag lämnade Sötaste sovande i sängen. Jag ville släppa in vår och värme men oroade mig att det skulle väcka henne. Fick räcka med att släppa in Hjördis.
Tog mig an linoljefärgen. Ett lager till i hallen. Nu syns inte tapetkanterna så mycket. Men kanske behöver jag måla en gång till för det är fortfarande lite flammigt. 

Sötaste kom upp och dörren öppnades. Vi åt brunch på altanen och insåg hur attans bra vi har det. Besöket som skulle komma blev hemma med sjuk häst tyvärr. Men jag hittade min kompis spaden så nu är det grävt lite här och där.

I år längtar jag till att kunna skörda egna potatisar och morötter. Tidigare har det varit att så fröna som varit roligast. Senare på sommaren glömmer jag bort att jag har en massa ätbart...

Grillen åkte fram och dagen avslutades med en doft av kol och marinad. Tyvärr hann glöden falna för mycket innan jag hann ut med marshmallowsen.

De är ändå roligare att grilla än de är goda att äta så jag klarade mig bra med tre. Och kanske orkar jag ställa mig och baka godaste Banana Bread som vi fått recept på. Då blir det efterrätt ändå. 

6 kommentarer:

  1. Vadmysigt ni verkar ha det! Härligt med vidder som utsikt från gården.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Här är attans mysigt. Särskilt när solen skiner =)

      Radera
  2. Myyyyysigt.... Själv oljade jag in jättealtanen med Älsklingen. Eller... jag oljade och Älsklingen försökte olja. Men klagade mest.Det var fel på rollern och han hade ont i ryggen och det var för varmt och sen var det för kallt och näe det är för varmt....för kallt.... ! Försökte slå dövörat till och bara tänka "oooommmm...... jag är lugn jag är lugn ooooommmmm...... ooooommmmmmm... jag oljar jag oljar ooooooommmmmm......"

    Han kan vara lite kinking ibland, Älsklingen min. ;)


    /anna-karin

    SvaraRadera
  3. Haha, kan vara så ibland =) Själv morrade jag över borrmaskinen och min bättre hälft fick ha tålamod med mig =P

    SvaraRadera
  4. Rackarns så lik pappa du är! Fick titta två gånger. Fast pappa brukar inte ha scarf på huvudet....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det är nått som skiljer oss åt =P

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)