måndag 31 mars 2014

Inrutat

Ni vet inte hur det såg ut innan, för det tog jag inget kort på. Men det är en ny låda!

Jag har jobbat med mitt grönsaksland lite varje år. Och i år har det redan blivit en ram till runt ena odlingsplätten=) Det kanske låter som ett litet jobb, inget att vara så attans stolt över. Men när jag gör det är det inte så attans litet. Först ska ramen skruvas ihop. Att såga till delarna är lätt, men jag och borrmaskinen är INTE kompisar. Förstår inte att det ska vara så svårt att skruva i en enkel skruv utan att slinta och göra krysset helt runt. Morr... Sötaste fick ha tålamod så det förslog med mig.
Sen ska ramen grävas ner. Och det ska alltid grävas lite djupare än man tror. Vi började på lördag men gav upp och blev inte klara förrän på söndag.
Men snyggt blev det och attans stolt är jag! Målet med sommaren är att få gjort en låda till. Om jag har material till det. Det är det gamla sovrumsgolvet som återanvänds som de långa brädorna börjar ta slut. 

Längst upp på bilden ser ni tvätt som hänger på tork. Ute. Det är vår och varm. Doftar underbart gott =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)