tisdag 4 mars 2014

Inte riktigt som i Afrika

Alla dessa bloggar och all denna inspiration =) Jag tycker filtar gjorda av mormorsrutor är så himla fina. Tyvärr tycker jag de är så tråkiga att göra... Antagligen mest för att jag redan innan jag börjar tänker på alla trådar jag behöver fästa. Nu har jag hittat en annan typ av virkad ruta. Med ÄNNU fler trådar att fästa. Men de är så fina. Och namnet är lika vackert, Afrikansk blomma. Får mig att tänka på sommar och trädgård och något som är helt annorlunda.

En första fick jag ihop. Tror det får bli ett "i mitt andra hem"-pyssel.

2 kommentarer:

  1. Jag var inne på röda korsets affär igår och de sålde högar med virkade rutor i flera omika färger och mönster. Så vackert! Jag började plocka på mig men insåg 1) Jag behöver ingen mer filt 2) Jag skulle ändå aldrig få ändan ur och sy ihop rutorna.

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att låta bli hantverk på loppis. Får hoppas någon annan fyndade dem helt överlycklig =)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)