onsdag 26 mars 2014

Inte samma dag

Vi bryter ju norm alla andra dagar så varför inte idag? Jag har berättar tidigare att jag tycker om dagar. De hjälper mig att komma ihåg. Och dagens kom ihåg är attans gott! Men styras utav norm ligger inte riktigt i min natur så det blir när det passar. Våfflor!!!

Jag använder ett så busenkelt recept att jag inte förstår varför man alls köper mix. Det är ju till och med krångligare. Mitt recept kommer från klassiska Vår Kokbok.

Smält 100 gram smör. Låt svalna.
Vispa ihop 4 dl mjölk, 1 tsk bakpulver och 3 dl mjöl. Häll i nästan allt av det svalnade smöret. Resten kan du använda till att smörja våffeljärnet med. 

Chokladsås, banan och grädde är sååå gott till =) Sockerråtta, jajjemen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)