lördag 29 mars 2014

Lättroad

Tänk vad roligt man har när man blir glad för små saker. Kolla, det finns LILA disktrasor i förpackningen!

Jag blev alldeles glad =) En av dem hamnade omedelbart på diskbänken.

Bloggen och bloggläsandet har öppnat mina ögon för detaljer och små glädjestunder. Jag blir med medveten om vad jag väljer och vad jag vill ha. Ganska stor skillnad från min förra blogg (som är borttagen så det är ingen idé att fundera på att läsa den). Där fick jag utlopp för allt mitt gnäll i långa vindlande texter. När jag hade något kul att berätta tog det oftast inte mer än två rader. Och mitt liv förändrades så till sist var varje inlägg två rader långa. Inspirationen försvann helt i en rosa dimma.
Jag är glad över min rosa dimma, som fortfarande finns kvar =) Och ny inspiration till en annan typ av bloggande kom. Vad är det som har hänt med en människa när hon ler sig lycklig över lila disktrasor och skriver ett blogginlägg om det? Oavsett vad det är så är det något attans bra iallafall =)

4 kommentarer:

  1. Å va bra att du skriver om lila disktrasor! Fick mig att komma ihåg att jag köpte lila garn som jag skulle virka disktrasor av. Måste leta fram det bums :)

    SvaraRadera
  2. Varsågod =)
    Har du något bra mönster till disktrasor du vill dela med dig av? Jag har stickat några, men de blev sådär.

    SvaraRadera
  3. Har ett mycket enkelt. Brukar virka med ekologiskt bomullsgarn, virknål 3,5 eller 4.
    Virka 40 luftmaskor, fastmaska i tredje maskan från nålen.
    Luftmaska, fastmaska varvet ut. Gör två luftmaskor, vänd.
    Luftmaska, fastmaska...osv tills den är kvadratisk.
    Hoppas jag varit tydlig nog, annars får du fråga igen :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)