torsdag 6 mars 2014

Livskraft

Jag slutade vattna min amaryllis för en och en halv månad sen. Ställde undan den för att den skulle vissna ner och vila till i höst. Nu blommar den igen!

Värsta schyssta löken!

Med risk att ge alla en massa bilder i huvudet, jag gillar lökar. Det är fantastiskt vackra växter. Jag hoppas att det börjar sticka upp lite här och där i gräsmattan snart. Vi grävde ner en hel drös olika sorter i höstas. Det är vårstämning att se världen komma till liv igen. Den här vintern har varit väldigt grön och flera växter ser ut som att de har växt som vanligt hela vintern. Men jag tror att när det på riktigt börjar komma upp nytt liv ser jag skillnaden. Det finns grönt och det finns grönt. Och det första gröna som kommer ur en lök eller ett frö går inte att jämföra med något annat.

Min amaryllis får pryda grovköket en stund till. Sen hoppas jag den vill vila i matkällaren tills mörkret börjar krypa runt knuten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)