söndag 23 mars 2014

Mot ljusare tider

Nästa steg i hallen. De lite smågulliga blommiga tapeterna som en gång sattes upp till en 4-åring som skulle få ett eget rum försvann under första lagret av linoljefärg. Vi har slipat och slipat och spacklat och slipat lite till.  Nu var det några små detaljer kvar. Som den lilla att plocka bort elementet.

Så länge man skruvat loss rätt mutter först så stannar allt vatten kvar i elementet. 
Nu gällde det bara att komma ihåg vilken som var rätt mutter. Spännande, spännande, spännande. Det är ju ingen pool vi försöker bygga =P Kan lugna alla, eller göra er besvikna (vissa kanske känner att en pool är precis vad det här huset saknar). Men golvet är fortfarande torrt och elementet står fortfarande vattenfylld på altanen.

Första penseldragen. Jag rörde och rörde i färgen. Ändå var den lite väl rinnig. Men det ska nog gå bra ändå.

Tillsist var alla väggar som gick att måla nu flammigt vita.


Varenda fläck med avriven tapet syns trots allt slipande... Men jag hoppas att ett lager färg till döljer det. Och pärlspontsväggen ser ut att bli attans bra! Den är viktigast. Resten av väggarna är nybyggda med gips så de går väl alltid att rädda med en vit tapet. 

Om en vecka åker nästa lager på =) 

Det här är mitt bidrag till Borgmästarens sista söndag med utmaningen "I mina händer". Fast det hade kanske passat bättre med "På mina händer" med tänkte på hur mina händer ser ut...

2 kommentarer:

  1. Roligt att följa er renovering. Verkar som att ni har händerna fulla :) Hoppas att ett till lager färg täcker allt, men det borde väl inte vara något problem. Ytterligare ett lager till borde väl täcka det hela väl? Verkar bli superfint i slutändan. Kul att du varit med i utmaningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det. Linoljefärgen är ganska tjock. Och glansig. Så den borde täcka alla strukturskillnader under.
      Det har varit en rolig utmaning. Tack för den!

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)